Asiakaspalvelu

Jos sinulla on jo laina Bluestep Bankissa, löydät tulevat ja erääntyneet laskusi, lainojesi ajankohtaisen maksutilanteen ja muut lainojasi koskevat tiedot verkkopalvelustamme. Pääset kirjautumaan palveluun verkkopankkitunnuksillasi.

Aukioloaikoinamme voit olla meihin yhteydessä puhelimitse tai chatin kautta. Voit ottaa yhteyttä myös sähköpostitse, jolloin vastaamme sinulle mahdollisimman pian.

 

 09 3158 7600

 asiakaspalvelu@bluestep.fi

 Aukioloajat

Asiakaspalvelu  
Maanantai-perjantai 9.00-17.00

 

Suosituimmat kysymykset juuri nyt

Alta löydät vastauksia tämän hetken suosituimpiin kysymyksiin.

  • Kuluttajaluottojen kyselyjärjestelmä on Suomen Asiakastieto Oy:n tarjoama palvelu, jonka avulla keskinäisen sopimuksen tehneet luotonantajat luovuttavat hallussaan olevaa kuluttajaa koskevaa tietoa toisilleen kuluttajan (lainanhakija) antaman toimeksiannon ja suostumuksen perusteella luottohakemuksen käsittelyä varten. Tiedot koskevat luottoja ja niiden hoitamista, eikä niitä luovuteta ulkopuolisille ilman lain mukaista velvoitetta.

  • Lainan eräpäivän voi valita vapaasti lainan noston yhteydessä, sekä muuttaa tarvittaessa kesken sopimuksen.

  • Hakemuksen käsittelyaika vaihtelee sen mukaan, millaista lainaa haet ja millaiset vakuudet lainalle tulevat. Lainakäsittelyn yhteydessä pyydämme sinulta dokumentit tuloistasi ja asunnostasi. Toimittamalla ne varmistat, että hakemuksesi käsittely etenee mahdollisimman nopeasti. Teemme lainapäätöksen 2–4 päivän kuluessa siitä, kun olemme saaneet kaikki tarvittavat tiedot.

  • Järjestelylainan saaminen voi olla mahdollista ulosotosta huolimatta, mikäli maksukyky riittää lainan lyhentämiseen. Ylivelkaantumistilanteessa, jossa maksukyky ei riitä velkojen hoitamiseen, voi velkajärjestelyyn hakeutuminen tulla ajankohtaiseksi. 

  • Kreditz on palvelu, jonka avulla saamme reaaliaikaiset tilitietosi lainahakemuksesi käsittelemistä varten. Kreditz on turvallinen ja nopea digitaalinen alusta, jota me ja monet muut pankit käytämme, kun meidän on täydennettävä lainahakemustasi pankkitiliäsi koskevilla tiedoilla. 

    Miksi käytämme Kreditz-palvelua? 

    Haluamme, että lainaprosessi on asiakkaillemme mahdollisimman sujuva ja nopea. Kreditzin avulla saamme lisätietoja, joita tarvitsemme täydentääksemme lainahakemustasi. Lisätiedot voivat olla esimerkiksi tiliotteita tai tietoja muista lainoista. Käyttämällä Kreditziä vältyt asiakirjojen lähettämiseltä postitse, mikä nopeuttaa lainahakemuksesi käsittelyä. Kreditz ei säilytä henkilötietojasi sen jälkeen, kun se on siirtänyt ne Bluestep Bankille. 

    Kuinka Kreditz toimii? 

    Hakiessasi asuntolainaa pankista, tiliotteiden lähetys on osa hakuprosessia. Me lähetämme sinulle linkin sähköpostitse Kreditz-palveluun, joka luvallasi toimittaa meille tarvittavat tili- ja maksuliikennetiedot. Valitse ensimmäisenä pankkisi, jonka jälkeen annat valtuutuksen tilitietojesi hakuun kirjautumalla palveluun verkkopankkitunnuksillasi. Tämän jälkeen saat ilmoituksen onnistuneesta tilitietojen hakemisesta ja voit jäädä odottamaan päätöstä lainahakemuksellesi. 

    Kuinka toimin, jos en halua käyttää Kreditz-palvelua? 

    Mikäli jostain syystä et voi tai halua käyttää Kreditz-palvelua, voit aina vaihtoehtoisesti lähettää lisätiedot sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@bluestep.fi tai postitse osoitteeseen Hermannin Rantatie 8, 00580 Helsinki.

    Jos minulla on useampi kuin yksi pankki, mikä minun pitäisi valita käyttäessäni Kreditziä? 

    Jos sinulla on käytössäsi useita pankkeja, valitse aina pääpankkisi, jossa sinulla on palkkatili. Mikäli tarvitsemme lisätietoja, olemme sinuun yhteydessä. 

  • Hyväksymme vakuudeksi asunto-osakkeet (yleensä kerrostalo-, rivitalo-, tai paritaloasunto) ja kiinteistöt (yleensä omakotitalo tai vapaa-ajanasunto). Lainanhakijan omassa omistuksessa olevien vakuuksien lisäksi hyväksymme myös esimerkiksi lainanhakijan vanhempien omistuksessa olevat asunto-osakkeet ja kiinteistöt lainan lisävakuudeksi.

    Emme hyväksy vakuudeksi kuivan maan vapaa-ajan asuntoja, talletuksia tai muita sijoituksia. Emme hyväksy vakuudeksi myöskään autoja, veneitä tai muuta irtainta omaisuutta.

Ladattava valtakirjamalli

Tarvitset valtakirjan asioidessasi toisen henkilön puolesta hänen laina-asioissaan. Voit ladata, täyttää ja lähettää oheisen valtakirjan meille osoitteeseen asiakaspalvelu@bluestep.fi ja lähetämme sinulle allekirjoituspyynnön. Voit myös tulostaa valtakirjan, täyttää sen käsin ja lähettää alkuperäisen valtakirjan meille postitse.

Lataa valtakirjamalli

Yhteystiedot

Postiosoite

Lautatarhankatu 6
00580 Helsinki

Puhelinnumero 

09 3158 7600

(puhelun hinta: pvm/mpm. Hinta koskee myös jonottamista.)

Sähköpostiosoite

asiakaspalvelu@bluestep.fi

Y-tunnus: 3108444-6

Tervetuloa sellaisena kuin olet.

Inklusiivisuus

Mielestämme yhä useammalla tulisi olla mahdollisuus saada asuntolainaa ja siksi toivotammekin sinut tervetulleeksi elämäntilanteestasi ja taustastasi riippumatta.

Henkilökohtainen palvelu

Meillä pääset aina keskustelemaan henkilökohtaisen laina-asiantuntijan kanssa, joka tilanteeseesi tarkasti perehtymällä pyrkii järjestämään parhaan mahdollisen ratkaisun juuri sinulle.

Turvallinen ja luotettava

Lainan hakeminen meiltä on turvallista. Meille on tärkeää, että löydämme sinulle parhaat mahdolliset lainaehdot ja ratkaisun, joka parantaa nykyistä tilannettasi.

Asiakkailta saatuja palautteita

Ladataan
4 / 5 perustuu 36 Arvosteluun
Palaute asiakkailtamme
Trustpilot
Ladataan
Muilla kielillä: Icon Kundservice | Icon Kundeservice